Cookie- og personvernpolicy
Datavernpolicy
Registeransvarlig
Vi er registeransvarlige for personopplysningsbehandlingen vi utfører for våre kunder og forretningspartnere. Du finner våre kontaktinformasjon nedenfor.
Vår Jernvare / AM eCom ApS
Vendersgade 1G, 7000, Fredericia
Foretaksnummer: DK40055436
Hvis du har spørsmål om behandlingen av dine personopplysninger, kan du kontakte oss på kontakt@vaarjernvare.no.
Behandlingsaktiviteter
Som GDPR-registrert registeransvarlig har vi følgende behandlingstiltak.
Nettsidebesøk
Når du besøker vår nettside, bruker vi informasjonskapsler for at nettsiden skal fungere, som du kan lese mer om i vår cookiepolicy.
Kommunikasjon med potensielle kunder
Hvis du har spørsmål om vår nettside eller ønsker mer informasjon om våre tjenester, kan du kontakte oss via:
Kontaktskjema
E-post
Telefon
Ved å gjøre dette behandler vi dine personopplysninger slik at vi kan kommunisere med deg, for eksempel for å svare på spørsmål knyttet til våre tjenester. Vi behandler kun informasjonen du gir oss når du kommuniserer med oss.
Vi behandler vanligvis følgende generell informasjon: navn, e-postadresse, telefonnummer.
Vår juridiske grunnlag for denne behandlingen av personopplysninger er GDPR artikkel 6.1.f.
Vi vil avslutte vår kommunikasjon med deg når det er klart om du ønsker våre tjenester eller ikke.
Hvis det i et enkelt tilfelle er et behov for å beholde dine personopplysninger lenger, kan dette være tilfelle.
Kunder
Vi må kommunisere med våre kunder for å sikre at tjenesten leveres korrekt. Når vi gjør dette, kan vi behandle informasjon om navn, adresse, tjenester, spesielle avtaler, betalingsinformasjon og lignende.
Den juridiske grunnlaget for denne behandlingen av personopplysninger er GDPR artikkel 6.1.b.
Når tjenesten er utført og eventuelle ubetalte gjeld er betalt, sletter vi personopplysningene umiddelbart.
Nyhetsbrev
Vi har et nyhetsbrev som du kan abonnere på frivillig – og du kan avslutte abonnementet når som helst.
Formålet med nyhetsbrevet er å sende e-postmeldinger til abonnenter med ny informasjon fra selskapet, som kan inneholde nytt innhold på nettsiden eller reklame for våre tjenester.
Vi sender deg e-postmeldinger kun hvis du har gitt ditt aktive samtykke. Dette krever at du først gir oss din e-postadresse, hvorpå vi sender en e-postmelding der vi bekrefter ditt abonnement. På denne måten sikrer vi at du selv har abonnert på nyhetsbrevet og gitt ditt aktive samtykke.
Den juridiske grunnlaget for behandlingen av dine personopplysninger i forbindelse med nyhetsbrevet (dvs. din e-postadresse) er GDPR artikkel 6.1.a.
Vi behandler dine personopplysninger så lenge du fortsatt er abonnent på nyhetsbrevet. Hvis du avslutter abonnementet på nyhetsbrevet, slutter vi også å sende det til deg. Hvis vi ikke har sendt deg et nyhetsbrev på 1 år, opphører ditt samtykke på grunn av vår inaktivitet.
Hvis du avslutter abonnementet på nyhetsbrevet, beholder vi ditt tidligere samtykke i 2 år fra siste bruk på grunn av foreldelsesfristen som er definert i forbrukerombudets retningslinjer for søppelpost i avsnitt 11.3.
Regnskapsføring Vi må beholde all regnskapsmateriale i henhold til regnskapsloven. Dette betyr at vi lagrer fakturaer og lignende dokumenter for regnskapsformål. Disse kan inkludere generelle personopplysninger som navn, adresse og beskrivelse av tjenester.
Juridisk grunnlag for behandling av dine personopplysninger for regnskapsformål er personvernforordningens artikkel 6.1 a.
Vi beholder denne informasjonen i minst 5 år etter slutten av det aktuelle regnskapsåret.
Jobbsøknader Vi mottar jobbsøknader for å vurdere om de matcher våre rekrutteringsbehov.
Hvis du sender inn en jobbsøknad til oss, er juridisk grunnlag for behandling av dine personopplysninger personvernforordningens artikkel 6.1 f.
Hvis du har sendt inn en uoppfordret søknad, vurderer vi umiddelbart om søknaden din er relevant, og hvis den ikke er det, sletter vi dine opplysninger.
Hvis du har sendt inn en søknad til en åpen stilling, sletter vi søknaden din hvis du ikke blir ansatt og direkte når den riktige kandidaten er funnet.
Hvis du er del av rekrutteringsprosessen og/eller blir ansatt, vil vi gi deg spesifikk informasjon om hvordan vi håndterer dine personopplysninger i denne sammenhengen.
Datahåndterere Få kan gjøre alt på egen hånd, og det kan heller ikke vi. Derfor har vi partnere og bruker leverandører, hvorav noen kan være datahåndterere.
Eksterne leverandører kan for eksempel tilby systemer for vårt arbeid, våre tjenester, rådgivning, IT-hosting eller markedsføring.
Samarbeidspartnere Vi samarbeider blant annet med Klarna. Les mer her:
For å kunne tilby deg Klarnas betalingsmetoder, kan vi ved kjøpstidspunktet overføre dine personopplysninger i form av kontakt- og ordreinformasjon til Klarna, slik at Klarna kan vurdere om du kvalifiserer for deres betalingsmetoder og tilpasse disse metodene for deg. Dine overførte personopplysninger behandles i henhold til Klarnas egen personvernpolicy.
Det er vårt ansvar å sørge for at dine personopplysninger håndteres korrekt. Derfor stiller vi høye krav til våre partnere, og våre partnere må garantere at dine personopplysninger beskyttes.
Derfor inngår vi avtaler i denne retningen med selskaper (datahåndterere) som behandler personopplysninger på våre vegne, for å forbedre beskyttelsen av dine personopplysninger.
Overføring av personopplysninger Vi overfører ikke dine personopplysninger til tredjepart.
Profilering og automatiserte beslutninger Vi utfører ikke profilering eller automatiserte beslutningsprosesser.
Overføringer til tredjeland Vi bruker vanligvis databehandlere for personopplysninger som er lokalisert innenfor EU/EØS eller som lagrer data innenfor EU/EØS.
I noen tilfeller er dette ikke mulig, og da kan databehandlere utenfor EU/EØS brukes hvis de kan tilby tilstrekkelig beskyttelse for dine personopplysninger.
Sikkerheten i behandlingen Vi sørger for at behandlingen av personopplysninger er sikker ved å bruke passende tekniske og organisatoriske tiltak.
Vi har gjennomført risikovurderinger av behandlingen av personopplysninger og deretter innført passende tekniske og organisatoriske tiltak for å forbedre sikkerheten i behandlingen.
Et av de viktigste tiltakene på vårt kontor er å holde våre ansatte oppdatert om GDPR gjennom kontinuerlig bevisstgjøringsopplæring og GDPR-opplæring, samt å gjennomgå GDPR-prosedyrer med de ansatte.
De registrertes rettigheter Ifølge personvernforordningen har du flere rettigheter relatert til behandlingen av dine personopplysninger.
Hvis du ønsker å utøve dine rettigheter, vennligst kontakt oss slik at vi kan hjelpe deg.
Rett til innsyn Du har rett til å se opplysningene vi behandler om deg og å få ytterligere informasjon.
Rett til rettelse Du har rett til å få feilaktige opplysninger om deg rettet.
Rett til sletting I visse unntakstilfeller har du rett til å få opplysningene dine slettet før den generelle slettefristen.
Rett til begrensning av behandling I visse tilfeller har du rett til å få behandlingen av dine personopplysninger begrenset. Hvis du har rett til begrenset behandling, kan vi fremover kun behandle opplysningene – bortsett fra lagring – med ditt samtykke, eller for å fastsette, fremme eller forsvare et rettskrav, eller for å beskytte en person eller av vesentlige allmenne interesser.